^POSLEDNÍ NOVINKA: [29.11.2012 19:39]
NFS ProStreet › Články
PREVIEW

›› PC
^ BonusWeb: 69%
^ Hrej!: 7/10
^ Tiscali Games: 8/10
^ Sector.sk: 6.5/10
^ Hratelně.cz: 72%
^ Časopis LEVEL(159): 70%
^ Casopis SCORE(167): 72%

›› MOBIL
^ Escape-mag.com: 50%

›› XBOX360
^ Doupě.cz: 6.5/10
^ Hry.Sme.sk: 7.9/10

PREVIEW

›› ČESKÉ / SLOVENSKÉ
^ Tiscali Games
^ BonusWeb
^ Hratelně
^ Doupě
^ GamePlanet
^ BonusWeb
^ Hrej!
^ GamePark
^ Recenzeher.eu
^ Tiscali Games
^ Paříme.cz
^ Hratelně.cz

›› ZAHRANIČNÍ
^ GameSpot - Hands-On
^ IGN - Preview
^ 1UP Preview
^ GameSpy - Preview
^ TeamXbox - Preview
^ NFSGarage
^ NFSCars
^ ND4SPDWorld
^ NFSUnlimited
^ NFS-Planet
^ Yahoo Games
^ CVG (Computer And Video Games)
^ TeamXbox
^ GameSpy
^ GameSpot
^ 1UP.com
^ GameDaily
^ GameSpy
^ GameZone Online

›› COMMUNITY DAY
^ Hands On - NFS-Planet (Shocker)
^ Josh z Racerplanet
^ Eric z EA's NFS forums
^ Mike z NFSCars
^ Darren z NFSGarage
^ Arushan z ND4SPDWorld

›› PŘEKLAD PREVIEW - GAMESPOT
^ Jakmile si vyberete závod, přesunete se do jakéhosi jádra dění, kde potkáte skupinku aut a kolem nich se motající lidi. V případě dema ukázaného na E3 byla tím jádrem dění Nevadská poušť. Pro každý závod si sebou můžete přivést omezený počet vlastních kár, se kterými budete sjíždět tratě daného závodu. Kdybyste se náhodou rozhodli jedno z nich někde pořádně křápnout, naprosto ho vyřadíte a musíte se pustit do tratě znova. Není to ale nekonečné – pokud si rozflákáte všechna pro závod vybraná auta končíte a můžete celý závod startovat od znova. Díky podobným dopadům vašeho řidičského umu na výsledek závodu se rázem stává hraní mnohem vážnějším. Zničitelnost aut je vůbec celá sama o sobě velkou částí nového NFS. Auto se likviduje po částech, takže pokud si někde odřete boky, objeví se na nich pěkně křiklavé škrábance. A když by snad někdo boural opakovaně, o odlítávající kapoty, nárazníky a další části rozhodně nouze nebude. To vše se samozřejmě negativně promítne do jízdních vlastností vozidla.

^ V ProStreetu je několik různých typu tratí, přičemž každý z nich má jednoho Bosse. Pro příklad se tak v průběhu hraní setkáte s Drift kingem, Drag Kingem, Speed Kingem a tak dále … Samotné závodění je pak přesně takové, jaké bychom jen od NFS série mohli očekávat., i když přesto je ovládnutí vozu oproti minulým dílům přeci jen trošku komplikovanější. Čili přestože NFS pořád není žádný simulátor, mírně opouští až přehnanou arkádovitost svých předchůdců a tak poznáte, že auta mají i jakési brzdy. Mimo to má ProStreet po vzoru ostatních závodních her různé pomocné featurky, které ježdění ulehčují a samozřejmě si je po proniknutí do tajů nového NFS můžete vypnout.

^ Co se vizuálna týče, v NFS hraje velkou roli všudypřítomný dým. Jestliže v ProStreetu protočíte gumami, dým který tím vznikne vypadá naprosto úžasně. Reálně krouží kolem protáčejících se kol a co je důležitější, nemizí okamžitě ale zůstává na místě a rozptyluje se postupně. Pokud budete pneu zahřívat delší dobu, dým vám začne bránit ve výhledu a zahalí všechno kolem. Vskutku elegantní efekt.

^ Třešničkou na dortu je pak vylepšená umělá inteligence, která reaguje na akce hráče a dává tak ostatním závodníkům punc své vlastní osobnosti. Protivníci budou dělat chyby a budou řízeni několika stupni agrese. Těšíme se, jak to všechno nakonec bude vypadat v plné verzi hry.

— přeložil Raptor

ROZHOVORY (INTERVIEWS)

^ IGN - AU Interview
^ Rozhovor s Crystal Forscutt
^ John Doyle - JeuxVideo (francouzsky)
^ John Doyle - Computer and Video Games (anglicky)
^ Hanno Lemke - 1UP (anglicky)
^ John Doyle - GameInformer (anglicky)
^ Mark Little - 1UP (anglicky)

›› OTÁZKY NA VÝVOJÁŘE
›› 1. Budou nárazníky, dveře atd. po nárazu viset na autě?
Nárazníky, kapota a spoilery budou na autě viset, můžou i pod náporem věru odletět, ale u dveří to neplánujeme.

›› 2.Jak reálná je ve hře fyzika? A bude si hráč moct vybrat mezi plně simulačním nebo arkádovým (jako v ostatních NFS) řízením auta?
^ Fyzika je tentokrát docela odpovídající a uvěřitelná. Kompletně jsme předělali celý fyzikální systém a pracuje skvěle. Nabídne širokou škálu různých pomůcek, které se dají kdykoliv zapnout a vytvoří stejný styl jízdy, jež si fanoušci předchozích NFS zamilovali. Vypnutím všech asistentů řízení se stane ovládání vozu větší výzvou. Můžete si mezi styly ježdění vybírat. Určitě nejvíc si ale hraní užijete s co nejmenším počtem zapnutých asistentů.

›› 3.Projeví se nějak poničení auta na jeho výkonnosti? Třeba když upadne spoiler, auto půjde hůř ovládat a bude se míň držet na cestě?
^ Určitě, platí to pro oba případy, které jsi řekl. Poničení auta naruší jeho aerodynamiku, což se negativně promítne třeba na nejvyšší možné rychlosti auta. Na druhou stranu to ale nepřeháníme a nechceme, aby byly účinky poničení auta nějak otravné. Chceme, aby hráči jezdili “na doraz “, takže se nějakého škrábnutí vždycky dočkáte a je tolerováno. Ovšem napalte to čelně do zdi a uvidíte, stane se přesně to co byste od takového nárazu čekali.

›› 4.Bude fyzika v driftech a dragu stejná nebo odlišná od obyčejných okruhů? Pokud bude jiná, jak?
^ Nebude jiná, fyzika je ve všech modech závodění stejná, jediný rozdíl ve fyzice pocítíte při vypnutí/zapnutí asistentů.

›› 5. Má hráčovo auto nějaký ukazatel míry zničení? Pokud jo, začne auto třeba hořet nebo přestane jet, když se dostane na určitý stupeň zničení?
^ Autu můžete způsobit “totálku”, což v důsledku znamená, že nedokončíte závod. Konec závodu ale ještě neznamená konec světa, pořád můžete vyhrávat další a pokračovat v kariéře. Jen už si veďte v dalších závodech líp! Znovu, nechceme hráče poškozením auta trestat a štvát, NFS ProStreet není simulátor.

›› 6.Na kolik půjde auto v ProStreetu rozflákat? Když narazím při 200km/h rychlosti do zdi budu mít jen pomačkané nárazníky nebo se mi předek auta totálně rozletí na kousíčky?
^ Nebude to moc. Nesnažíme se perfektně simulovat kompeltní destrukci auta, protože jezdit po trati s kompletně rozbitým řízením nepochybně není moc zábavné. Ale pokud fakt narazíš ve dvou stech do zdi, máš závod pravděpodobně za sebou.

›› 7. Jak se aerodynamika autosculptovanách částí (ale i celého auta) při jejich rozbití projeví při závodění?
^ Odpadnutí spoilerů nebo nárazníků se na aerodynamice projeví, ale ze závodu hráče úplně nevyřadí. Dokud neuděláš své káře něco horšího než tohle, nebudeš mít problém závod dojet a dokonce i třeba vyhrát.

›› 8. Dokáže taky fyzika přehoupnout auto jen na dvě kola a jet chvíli jen po nich?
^ Jasně, tohle se stává hodně často. Třeba když najedeš na cestě na nějaký bordel (p.s. sry za ten překlad ale napsat odpad nebo úlomky by bylo hrozně blbé ).

›› 9. Může autu ve hře při přetočení bouchnout motor?
^ Může, ale jen v Drag módu. Jindy to bylo zase jen zbytečně otravné a nezábavné.

›› 10. Můžou při přehřátí bouchnout autu ve hře gumy?
^ Ne děláme zábavnou hru a nemyslíme, že vyměňování pneumatik při závodu je zrovna zábavný počin ... !

›› 11. Bude těžší ve hře rozbít karbonové části než ty normální?
^ Jasně, jednotlivé části auta se budou chovat přesně tak, jak bys od nich čekal. V tom je krása našeho systému ničení auta.

přeložil Raptor


Dole